lördag, december 06, 2008

money for nothing?

Idag, lördagen den sjätte december har spenderat 77 svenska kronor. Inte ett öre av de kronorna var värda att göra sig av med. 19 kronor användes till att ta mig hem till ensamheten, ut i snöblasket med tygskor, då jag helst av allt stannat där jag redan befunnit mig i en evighet. 8 kronor använde jag till en buss som än en gång tog mig ut i regnet, mot ett endamål som inte var som jag väntat mig. Detta endamål kostade mig ytterligare 50 kronor och smärta i både rygg och huvud. Jag hade förväntat mig ett mysigt mörker med stearinljus och glädje. Jag bemöttes av stress och förvirring.
Efteråt var jag dum och förväntade mig en erbjudan om skjuts hem, men eftersom detta inte skedde och jag inte hade mer lust att lägga ut pengar på en väntan i kylan på en buss i 40 minuter så tog jag och mina tygskor en timmes promenad hem i det väder jag inte kan ge något namn. En blandning av tö, nysnö och blött regn.
Hela dagen har jag suktat tillfället från då jag vaknade.

Något som är tur är att jag får börja jobba ordentligt på onsdag, så att jag inte heller behöver känna mig dåligt till mods i ekonomiväg när dagar som denna inträffar..

Inga kommentarer: