söndag, maj 25, 2008

a clearer observation

Det är egentligen alldeles för sent för mig att vara uppe såhär dags. Men jag börjar halv tolv imorgon så då överlever jag.
Ikväll har jag pluggat inför historiaprovet imorgon, jag tror verkligen jag kan allt nu, en sån känsla är så himla skön. Nu ska jag lägga mig och plugga lite inför kursprovet i naturkunskap A som ska skrivas på tisdag (vilket jag inte ser fram emot.....) och eftersom jag inte orkar utbringa mina känslor för min störda naturkunskapslärare här, så struntar jag i det.

Jag vill ha en paus i pluggandet, och på fredag är allt över, det är ungefär fyra dagar kvar dit, fyra dagar och fyra prov plus en uppsats i historia som jag inte ens kommit på vad den ska handla om än.
Men på onsdag åker vi i klassen iallafall på våran första utflykt tillsammans utanför skolan, haha! Vi har inte gjort någonting sen vi började för tio månader sen. Då ska vi på studiebesök eftersom vi vi vann klasspriset på naturkunskapstävlingen som hela skolans ettor var med på! Rätt roligt eftersom de fyra vinnarna som får åka till Dublin i höst också går i våran klass. Man måste få känna sig lite stolt! På studiebesöket ska vi iallafall till frövifors pappersbruk (WEEEY ?). Jag har varit där förut, inte höjdpunkterna i mitt liv kanske när man tänker på att man hela tiden måste hålla sig för näsan för att hoppas på att man ska dö en för tidig död pågrund av stanken som verkligen tränger sig in genom hela kroppen.
Det roliga är att vi äntligen ska få göra någonting tillsammans, och med såhär kort tid till sommarlovet kan det ju knappast bli så mycket bättre.

Inga kommentarer: