tisdag, juni 17, 2008

För solen stiger upp även idag

Visst kom jag iväg i morse och visst kom jag hem. En nästan perfekt dag har det varit om man kanske räknar bort den lilla regnskuren och den feghet som visades finnas i mina små men söta kusiner. Grönan blev det, canonlady som sköt sig själv ur en kanon 35 meter! Det såg rätt töntigt ut faktiskt, men läskigt på samma gång.

Jag avundas min storasyster på något sätt, inte så att jag avundas den hon är utan hur hon har lyckats. Hon äter aldrig någonting onyttigt, inte ens på kalas och hon skryter inte om det. Hon tränar regelbundet, är en av de snyggaste människorna jag vet och har jobb och lägenhet på kungsholmen mitt i stockholm. Hennes pojkvän som jobbar på en av svriges mest kända tidningar blir inbjuden på galor, fester och andra tillställningar dit hon får följa, hoon får sånna där goodiebags som kändisar får när blir inbjudna vid speciella tillfällen. Jag fick kolla i dem i dag och de var fyllda med presentkort, smink, solglasögon, choklad och massor av annat från de allra finaste butikerna i stockholm. I hennes lilla gulliga etta har hon bilder på Stella Mc Cartney fastklistrade på badrumsspegeln.
Jag fattar inte hur hon lyckas, dessutom har hon redan gjort det mesta man behöver göra som ung. Hon har rest över världens gränser, bott i London och nu utbildar hon sig till, ja, vad tror ni? Gymnasielärare. Jo man klarar sig faktiskt utan det bästa yrket, det gäller bara att hitta rätt man. Vilket jag då inte kommer behöva oroa mig över, jag har ju redan funnit mannen i mitt liv.

1 kommentar:

Anonym sa...

usch fyfan. jag vill också lyckas. hemskt att mycket ska bero på männen bara.